28 august 2008

Augustlam

En dag midt i august da jeg var i hytta så jeg plutselig en sau den to bittesmå lam..

Da jeg så nærmere på dem skjønte jeg at de måtte være født for bare et par dager siden, de hadde ikke merker i ørene så de må ha sett dagens lys ute i det fri..


Her er de sammen med sin overbeskyttende mamma.. Da det kom en annen sau nært dem ble den stanget ganske kraftig.


De er jo bare såå søte, og det først mennesket de har sett er sikkert meg.. Artig..


Må jo også vise noen bilder av Emma, her på tur i skogen med sin venninne Tuva.


Ho er jo bare så artig, og ser ut som om ho forstår ALT.





Her fant ho seg en super plass å slappe av på da vi var på hytta. Ja, ho vet hvordan man koser seg.

11 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, det må jeg si, her var det både hvite små lam og hvite små hunder. Kan ikke bli stort bedre. ;) ;) Emma og Tuva var virkelig nydelige på det bildet, ser ut som de nettopp er børste også. :)

Brit. (lille meg) sa...

Takk for hilsen! Jeg ble så lei meg da du fortalte at din dag ikke hadde vært så bra.Jeg vil be for deg, at morgendagen må bli bedre.
Ingen vet jo noe om dagen i morgen,vi vet bare om i dag.
Men Herren har lovet å være med ALLE dager. Ønsker deg alt godt, og Guds velsignelse!
Bildene av lammene og de søte hundene var så nydelige.

Lovise sa...

Hei, så herlige bilder av de små lammene og hundene. Hvite og fine alle sammen:)
Hundene ligger og koser seg, det er ikke vanskelig å se. Deilige puter å ligge på,- ikke verst å være hund da!!

Magdalena sa...

guri så nydelige lam,- og hunder,- kan nesten ta feil??!
men lam i augist,- håper eieren finner dem så de får ly før det blir for kalde netter...
sjarmerende disse to hundene deres,- mye selskap forstår jeg!

hører dere er mye og kosere dere på hytta...
klem og goood helg!~'~'~'

Helen sa...

Så koselig å se at hunden din liker seg på hytta. Nydelige lam :)
Ha en fin helg.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Så koselige bilder av lam og vofser!!

Marie sa...

Skjønne smålam :)
Ja, det hender at naturen spelar oss eit lite puss. Det hender at sauer lammar seint, det skjer ofte om dei har abortert dei lamma dei skulle fått om våren. Dette blir litt upraktisk, lettare med merking og tilsyn når sauene står inne om våren. Når sauene skal få lam bør dei sjåast om mange gonger i døgeret for å sjekke om det blir fødselsvanskar, men dei fleste klarer seg heldigvis godt utan hjelp. Hos oss tar me væren frå sauene visse tider på året for å unngå slike overraskingar. Desse små du har bilde av er heilt skjønne, eg vil tippe at dei er to-tre veker gamle.

Emma og Tuva er skjønne som nokre smålam dei også med dei kvite krøllene sine :)

God helg :)

Timotei sa...

Å, men Emma og Tuva ser jo ut som to små lam de også!

thyme sa...

Cute pictures, and they look like they all have the same hairdresser!

I am surprised I can read almost all of half of the Norwegian words :-)

eie sa...

Hei Kjersti.Nå skal jeg prøve og se om jeg kommer inn.Det har ikke vært lett pcen min vil ikke fungere helt som jeg vil.Jeg kom ikke på nett når jeg var i Stockholm.Sauene var jo søte da.
Men du har no noe som er søtt du også da,lille Emma er no bare en hjerteknuser da.Det er så lenge siden jeg har vært her hos deg nå,så nå må jeg bare spørre deg om du kom inn på skolen?
Jeg har tenkt mye på deg skal du tro,om jeg ikke har kommet ut på Pc en så har du vært i tankene mine.Håper alt er bra med deg?
Jeg skal gå på badet nå,skal snart kjøre inn til værnes og hente en kusine og hennes svigermor.De skal være 1uke på hennes hytte her i Åfjorn,og jeg skal være deres privat sjåfør.Jeg har ikke vært isenga mi i natt ,så jeg skal vel bli bra trøtt i løpet av dagen
Jeg vil ønske deg en god dag,og Guds fred over den.Stor klem fra meg til deg...

Anonym sa...

Så utrolig fin Emma er! Hun er prikk lik min bichon frisè, Alfa (Krøll), og de er nok ganske så like gamlie. Alfa er født 5. januar 2008. Nydelige hunder! =)