08 mai 2008

En liten video




En dag Emma hadde besøk av Tuva filmet Arnt Håvard denne lille videoen av dem da de lekte på terrasssen. To unge hunder sammen er kjempeartig! Ikke sant? (Emma er den minste hunden.)




Jeg er blodgiver, og for et par dager siden var jeg på sykehuset og gav blod.. Som "premie" valgte jeg dette søte lille kruset med Snusmumriken fra Mumidalen på. "Premien" man får er verd ca. 40kr. Men skal man kjøpe dem på Glassmagasin koster de 169kr, så noen har stor fortjeneste på krusene sine..



Forrige gang jeg gav blod fikk jeg dette. Mumi er jo så artig, og de har mange flere på sykehuset, så blir nok å velge meg Mumikrus de neste gangene jeg skal dit også.

Jeg samler på krus, så disse går rett inn i samlingen min.


I går ble jeg endelig ferdig med halvstrømpene mine. De har hatt mange pauser, men her er altså resultatet.

Slik ser de ut litt nærmere, tror de kommer til å passe perfekt til en 3/4 dungeribukse jeg skal kjøpe meg.

Og her er garn til mitt neste prosjekt. De skal bli Monkey socks.. Har aldri strikket noe med engelsk mønster, men tror nok at det går bra allikevel.

6 kommentarer:

Hulda sa...

He he he, jeg må le, Emma og Tuva er skikkelig viltre sammen, ja. :) :)
Artig med en liten videosnutt.

Så fine halvsstrømpene ble da de ble helt ferdige, så behagelige ut å ha på. Kanskje jeg skulle ønske meg sånne. :)

Syns du er tøff som gir blod, det hadde ikke jeg gjort frivillig. Er nok ei lita pysa. ;) Du får jo skikkelig fine premier iallefall!

Anonym sa...

Fine strømper! Trodde først det var slike Anastasia-sokker som januarsokkene Sol strikka,men det var bare fargen som ligna.Du får lære Hulda å strikke, så du slipper å strikke dobbelt opp av ting- det er jo så kjedelig! Hilsen tante.

eie sa...

Ville bare titte innom å ønske deg en riktig god pinse.Jeg holdt på i flere timer for å komme inn til deg i natt etter at jeg fikk melingen fra deg ,men jeg kom ikke inn. Det var ikke lett nå heller.Takk for hyggelig kommentar fra deg.Det er alltid så trivelig å høre fra deg .Så morro med vidiosnutten av hundene,fine strømper du har strikket også.
Får besøk fra byen i dag så jeg står på farten ,skal på hytta.

Brit. (lille meg) sa...

Så koselig med de to kompisene!
Skikkelig artig å se dem i aksjon.

Fine krus du fikk da du ga blod.
Jeg kan ikke være blodgiver, for jeg har en blodsykdom. Men det er fint at noen gjør det. Ingen vet når de kan trenge en dose blod.
Da er det godt å ha rett sort tilgjengelig på øyeblikket.
Velsignet pinsehelg!):

annemariesquilt sa...

Kjempeflott film med Emma og hundevennen. Så nesten ut som om Emma skulle "tøffe" seg litt men så var hun ikke så tøff alikevel.
Eller de bare lekte...
Mummidalen kopper er bare så skjønne. Ha en flott pinsehelg!

Marie sa...

Så koseleg videosnutt av hundane. Dei har sitt eige språk, ser kven som underkastar seg og kven som dominerer. Er nok kjekt å leike med artsfrendar av og til og ikkje berre menneske.

Så flott at du er blodgjevar! Har aldri vore aktuelt for meg, eg har slite med låg blodprosent i mange år, men det har endra seg dei siste åra av naturlege årsakar.

Stilege halvsokkar du har strikka! Heilt topp til dongery.

Ha ein finfin andre pinsedag :)